Dag 32 en 33 Quan Lan - Reisverslag uit Quan Lạn, Vietnam van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu Dag 32 en 33 Quan Lan - Reisverslag uit Quan Lạn, Vietnam van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu

Dag 32 en 33 Quan Lan

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Maart 2018 | Vietnam, Quan Lạn

Rond 13.30 pakten we de Ferry vanuit Ha Long City naar Quan Lan. Rond 15.00 kwamen we aan en werden met de tuk tuk naar ons hotel gebracht. Aangekomen op Quan Lan stonden er meteen 5 tuk tuk chauffeurs om ons heen in de boot om te vragen of we met hen meewilden. We gingen mee met degene die het eerst bij ons was. Eenmaal in ons hotel, eerst lekker gaan douchen en daarna te voet het dorpje verkennen. We waren zo aan het einde van de weg die doodlopend was. Weer teruggelopen en de andere kant op gewandeld. Iedereen keek ons aan en riep naar ons. Zoals we konden zien kwamen hier dan ook erg weinig toeristen. Nadat we het centrum van Quan Lan gezien hadden, gingen we wat eten in ons hotel. Dat was niet heel erg lekker.. zachtjes uitgedrukt! We kregen kippenpootjes die nog half rauw waren, dus hebben dit maar lekker laten staan. Na het eten zijn we naar onze kamer gegaan, want op Quan Lan is er 's avonds vrijwel niets te beleven. Op de kamer  hebben we nog gezellig de film 'We're the Millers' gekeken en zijn daarna gaan slapen.

De volgende dag stonden we rond 8 uur op en gingen ons klaarmaken voor vandaag. We liepen een straatje naast het centrum in om ergens wat te gaan eten en fietsen te huren. De weg zag er wel erg stilletjes uit, heel af en toe een huisje te zien langs de kant van de weg. Na een tijdje liepen we maar weer terug richting het centrum, daar wat gaan eten en een brommer gehuurd. We waren van plan om een scooter te huren. De eigenaar had hem ook al volgegooid met benzine, maar helaas.. hij deed het niet. Jamie en ik wisten niet goed hoe de brommer werkte, maar besloten hem wel te gebruiken. We zagen een andere toerist en vroegen of hij dat ons kon leren en dat deed hij. Uiteindelijk vertrokken we, Jamie voorop en ik achterop! We vervolgden onze weg naar een aantal leuke strandjes. Op een gegeven moment reden we langs een huisje en de man die erbij stond seinde naar ons. We stopten en hij vertelde dat als we een straatje links in zouden gaan we een prachtig uitzicht zouden hebben, hij liet hierbij een foto zien op zijn telefoon. Wij het straatje links ingegaan en inderdaad, wat een geweldig uitzicht! De zee met prachtige rotsen! Hier zijn we in totaal zo'n 2 uur geweest. Genoten van het uitzicht en leuke foto's gemaakt. De man maakte zich al zorgen om waar we bleven en kwam ons opzoeken. Dat was wel erg lief van hem! Na een tijdje teruggelopen en weer op de scooter gestapt. Wat waren wij blij dat we die man waren tegengekomen, anders hadden we dit uitzicht misgelopen! Er was ook nog een verlaten strandje met oude boten, kleding tussen het zand, een anker in de grond, allerlei spullen in het zand en helemaal niemand te zien. Dat had wel een aparte sfeer! Op het laatste strandje besloten we nog even een duik te nemen in zee! Dat was wel even lekker! Ook hier was het er erg rustig, maar heel mooi! Na het zwemmen de brommer weer opgestapt en richting ons hotel gereden. Op een gegeven moment lag er een hoop puin op de weg, waardoor heel de weg was afgesloten en wij er dus niet door konden. Wij voorzichtig door de berm heen en weer terug de weg op. Eenmaal aangekomen, een douche genomen en nog even geskyped. Hierna zijn we gaan eten op een leuk pleintje met allemaal kraampjes. Een vrouwtje vroeg of we '....' wilde. Zij kon geen Engels, dus begreep ons niet en wij haar niet. Uiteindelijk maar gezegd dat het prima was en wij benieuwd wat we voorgeschoteld kregen! Na een tijdje kwam ze aan met een bakje rijst, vis en groenten. Dit smaakte dan ook erg goed! Nog een tijdje later kwam ze nog aan met een schaaltje schelpen. Hierin leken een soort van wormpjes te zitten. De vrouw bleef maar bij ons zitten, dus we konden het niet niet proberen! Wij beide voorzichtig zo'n wormpje in de mond nemen en het smaakte best goed! We moesten er alleen niet teveel bij nadenken! Na het eten zijn we naar ons hotel gewandeld en hebben daar nog wat gekletst en onze backpacks ingepakt, want de volgende ochtend zouden we de Ferry pakken naar Ha Long City en vanuit daar de bus nemen naar Ninh Binh!

• 28 Maart 2018 - 16:38

Clasien Wagemakers:

Hoi Jamie en Nicole,
    Weer een mooi verslagje.
    Je hebt veel bekijks daar als je blank bent en vooral als het daar niet toeristisch is.
    Maar ja, als jullie straks thuis zijn heb je ook bekijks hoor hoe bruin jullie zijn!!!