Dag 37, 38 en 39 Huê en motorrit naar Hoi An - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu Dag 37, 38 en 39 Huê en motorrit naar Hoi An - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu

Dag 37, 38 en 39 Huê en motorrit naar Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 April 2018 | Vietnam, Hué

We kwamen aan rond half 10 met de nachttrein. We hadden een rit van 11 uur achter de rug. Wij dachten dat we een trein met bedden hadden geboekt, maar dit bleek niet zo te zijn. We hadden stoelen, die we iets achterover konden doen. Op zich wel redelijk kunnen slapen! Toen we aankwamen stonden er een hoop taxi's die richting ons hotel gingen voor 100.000 dong en de motors gingen voor 60.000 dong. Wij kozen dus uiteraard voor de motor en het is nog leuker ook! Jamie stapte op bij Tom en ik bij een wat oudere man. Onderweg raakte Jamie met Tom aan de praat. Jamie vertelde dat we van Huê naar Hoi An willen gaan achterop de motor. Tom vertelde dat hij ook van die tours doet. Hij vroeg ons om bij een restaurantje te gaan zitten, zodat hij al zijn info kon doorgeven en foto's kon laten zien. Tom vertelde ons dat we een trip van 2 dagen en een trip van 1 dag konden doen naar Hoi An met leuke tussenstops zoals grotten en watervallen. Dit leek ons wel erg leuk! Tom belde zijn vriend Lao op. Ook hij kwam deze kant op om zijn info te laten zien en bracht voor Jamie en mij een Banh Mi (broodje) mee omdat we nog geen ontbijt op hadden. Dus dat was erg aardig! Ze waren een beetje aan het pushen in het begin om 2 dagen, maar wij wilden meer dagen in Hoi An.) verblijven, om nog even lekker te relaxen voor we naar huis gaan. Beiden hadden een boekje bij met daarin recensies van verschillende toeristen. Ook Nederlanders hadden erin geschreven. Zij schreven dat ze in het begin wat aandringen, maar je absoluut geen spijt van de rit zou krijgen , omdat ze echt het beste willen voor je. Je kunt eten wanneer je wilt en stoppen voor het uitzicht. Na de positieve verhaaltjes, info en foto's besloten we na ons ontbijt om voor de rit van 1 dag naar Hoi An te kiezen. Ze zouden 2 dagen erop ons om 8.00 in de ochtend opwachten bij ons hotel.
We hebben deze dag nog wat rondgelopen in de stad, een terrasje gepakt en wezen varen over de parfum rivier. Deze rivier wordt zo genoemd, omdat er vele bloemen met lekkere geuren langs de rivier groeien. Hier een stop gemaakt bij een pagoda en een marktje. Savonds wat gegeten en even over een nachtmarktje gelopen. Hierna gaan slapen in een gewoon bed! Dat was wel even fijn!

De volgende dag gingen we rond 9 uur op een scootertje naar het verlaten waterpark. Het park is in 2004 gebouwd. Er is 3 miljoen aan geinvesteerd en in 2013 gesloten, omdat mensen het veel te duur vonden en het was te ver weg van de stad. Het leverde dus weinig op. Het park is nu dus zo'n 5 jaar gesloten, maar het lijkt langer. Alles is vernield en onder gekalkt. Erg zonde, maar wel apart om te zien! Onderweg naar het park moesten we nog even de tank volgooien. Er kwam een vrouwtje op de scooter naar ons toe en vroeg waar we heen gingen. We vertelden haar dat we naar het verlaten waterpark wilden gaan. Ze zei: Oh daar woon ik vlakbij. We konden haar volgen. Eenmaal aangekomen bij het park ging de vrouw mee naar een zij ingang en liet ons het park zien. Lief dat ze zo meeliep! Ze vertelde dat ze liever met ons mee zou gaan omdat er weleens jongelui rondloopt die daar aan de drugs en drank zitten en de boel vernielen. Het waterpark zag er dan ook erg vernield uit! Er hing een hele vreemde sfeer. Vooral omdat er sochtends ook bijna niemand te zien was. Ze liet ons glijbanen zien, die helemaal versleten waren. Alles is onderspoten met graffiti. De kassa waar je de tickets kon kopen zag er niet meer uit, de zwembaden vol met puin. Ook was er een aquarium waar je vroeger doorheen kon lopen, die nu helemaal verwoest is. Vreemd sfeertje hing hier wel. Na het verlaten waterpark gingen we met het vrouwtje mee naar een aantal tempels en op het eind nodigde ze ons uit bij haar thuis en dronken we hier nog een kopje Vietnamese thee. Na het kopje thee zijn we weer op de scooter gestapt richting tempels gereden. Hier de middag doorgebracht en op de scooter gestapt, deze ingeleverd. Wat gaan eten en naar de nachtmarkt gelopen.

De volgende dag werden we opgehaald bij ons hotel door Lao en Tom voor de rit naar Hoi An. We startten rond 8 uur en rond 9 uur gingen we ontbijten. Dit was allemaal goed geregeld door hen, dus heel netjes. We stopten bij verschillende uitzichtpunten, watervallen en grotten. Was een erg mooie omgeving! We hebben een leuke dag gehad en kwamen niets tekort. We konden stoppen wanneer we wilden om te eten of ergens foto's te maken. Rond 16 uur kwamen we aan in Hoi An, onze laatste bestemming.

• 03 April 2018 - 17:47

Clasien Wagemakers:

Hoi Jamie en Nicole,
    Het was weer een leuk reisverslag.
    Geniet nog van jullie laatste daagjes in Vietnam.
    Ik wens jullie voor donderdag alvast een goede en veilige vlucht terug en tot vrijdagochtend.
    Wij staan te popelen om jullie weer te zien. Groetjes ook aan Jamie xxxpa en mamsie.

• 03 April 2018 - 19:08

Anjo:

Hai ,meiden
    Idd een mooi verslag
    En mee op de motor,apart en weer eens wat anders dan een taxi
    Jullie hebben veel beleefd en veel mooie dingen gezien.
    Een reis om nooit te vergeten!
    Veilige reis terug.
    En Jamie zal blij zijn je weer te zien,ook jou hoor Nicole
    Geniet van jullie laatste dag.xx

• 04 April 2018 - 11:35

Caroline:

Hoi meiden,

Wat een gave en prachtige reis hebben jullie gemaakt!!! Ontzettend veel onderweg geweest op verschillende manieren. Soms dacht ik wel eens, zou dat allemaal wel te vertrouwen zijn....maar dan las ik dat het goed was gegaan en besefte ik dat het er daar toch een stuk anders aan toe gaat dan bij ons. Mooi om dat zo mee te maken. Nu alweer de laatste dag aangebroken en zit jullie reis er weer bijna op. Genoeg om op terug te kijken en ik denk ook weer wel blij om huiswaarts te keren. Ik wens jullie een hele goede reis terug!! Jullie nemen het zonnetje mee, want het gaat hier eindelijk ook mooi weer worden, ook leuk voor ons!!! Groetjes xxx