Dag 34, 35 en 36 Ninh Bình - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu Dag 34, 35 en 36 Ninh Bình - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu

Dag 34, 35 en 36 Ninh Bình

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Maart 2018 | Vietnam, Ninh Bình

We kwamen rond 12.00 aan in Ninh Binh. Wederom werd er geroepen 'taxi, taxi!' We kozen weer voor diegene die het eerste riep. We liepen met hem mee en hij bleek maar een brommer te hebben. Wij dachten.. hoe gaan we dit in godsnaam doen?! Hij pakte mijn backpack en zette hem tussen zijn benen. Ik moest achter hem gaan zitten en Jamie weer daar achter met haar backpack op de rug.  Ook hadden we beide nog onze dagrugzakken in onze handen. Volgens mij was dit een grappig zicht, jammer dat we er geen foto van hadden laten maken! Na een kwartiertje kwamen we aan in Tam Coc. Ingecheckt bij het hotel en konden meteen de kamer in. Na ons wat opgefrist te hebben, alvast een treinticket voor Huè geregeld. Hierna richting het centrum gelopen en nog lekker op een terrasje gechilld, wat gegeten en naar ons hotel gelopen.

De volgende dag hebben we een bootje gepakt bij Tam Coc. Een mooie tocht van 1,5 uur door súper groene rijstvelden op het water en uitzicht met bergen! We hadden echt een geweldig uitzicht vanuit ons bootje! Toen de boottocht erop zat, zijn we fietsen gaan huren en langs rijstvelden gaan fietsen en uiteindelijk zijn we bij de Mua cave en de Viewpoint daar uitgekomen. We zijn ongeveer 500 trappen naar boven gelopen.. en wat een uitzicht! Prachtig! Nadat we weer beneden waren, hebben we lekker gelunched en even gechilld. Hierna een grot ingelopen, die tot onze verbazing behoorlijk onder water stond! We liepen over een verhoogd padje door het water met ons zaklampje en hielden elkaar vast omdat het er zo smal was. Nadat we dit gezien hadden, zijn we weer teruggefietst en hebben lekker aan het water wat gegeten en gedronken.

De volgende dag zijn we een scooter gaan huren en naar Bich Dong gereden. Over een bruggetje en een poortje door, kwamen we uit bij een tempel en weer een hoop trappen, maar wel weer een prachtig uitzicht! Daarna zijn we naar Tràng An gereden en hebben we daar weer een hele mooie boottocht door de bergen en grotten gemaakt. Sommigen grotten waren zo smal, dat we moesten bukken in ons bootje. Na de boottocht van zo'n 2,5 uur zijn we onze scooter gaan inleveren en aan het water gaan dineren, met weer een mooi uitzicht op de bergen. Daarna zijn we Ninh Binh af gaan sluiten met een Vietnamees biertje en gaan wachten op de nachttrein richting Hué!

• 29 Maart 2018 - 17:25

Dick Westrik:

Xin chào Jamie en Nicole!

Ja, idd jammer dat er geen foto van de brommer reis is.
    Grappig maar ook spannend dat het allemaal weer goed gaat.
    Maar wat doen jullie toch veel !
    Knap hoor! Bootreizen, fietsen , met brommers, bussen en treinen het kan niet op!
    En Nicole jij ook bedankt dat je jullie reiservaring zo mooi doorgeeft aan ons allemaal!
    Nog een kort weekje voor jullie maar ook voor ons .
    Njoy!
    Chúc lên đường bình an (altijd makkelijk zo'n vietnamese loempia verkoopster in Holland)

Groetjes
    Dick

• 29 Maart 2018 - 18:03

Clasien Wagemakers:

Hoi Jamie en Nicole,
    Leuk wat jullie allemaal mee maken!
    En inderdaad nog lekker genieten, want 1 weekje is zo voorbij.Dan gaan jullie het verre oosten weer verlaten met een ervaring rijker. Blij om jullie straks weer gezond en wel te zien!
    Geniet er nog even van. En inderdaad Jamie jij ook bedankt voor de mooie reisverslagen, zoals je vader al zei.Het is mooi dat wr zo mee mogen genieten.Groetjes pa en mamsie.Ook aan Jamie.