Dag 1 t/m 4 de heenreis & Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m 4 de heenreis & Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m 4 de heenreis & Ho Chi Minh City

Blijf op de hoogte en volg Nicole

24 Februari 2018 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal! Onze eerste 4 dagen zitten er op! De heenreis begon op 21/02 en duurde in totaal zo'n 19 uur. We vlogen om 18.05 vanuit Brussel naar Frankfurt. We kwamen eerder dan verwacht daar aan en vlogen om 20.55 naar Bangkok. De volgende dag om 14.30 kwamen we aan op Phuket voor een tussenlanding, waar we nog ongeveer uur moesten wachten op de vlucht van Phuket naar Bangkok. Eenmaal aangekomen in Bangkok hoefden we niet zolang te wachten op de volgende vlucht, omdat de vorige vlucht al wat vertraging had. Na een half uurtje konden we boarden en vlogen in zo'n 1.5 uur naar Ho Chi Minh. Na een lange reis kwamen we s' avonds (22/02) rond 21.00 (Nederlandse tijd 15.00) aan in Ho Chi Minh City. Wat een drukte! Een hoop verkeer dat kris kras door elkaar rijdt, voetgangers die ertussen door lopen en oversteken stapje voor stapje. Foodcars die langs de kant van de weg staan en noem het maar op. 'S avonds hebben we ons even opgefrist, zijn hierna de stad gaan verkennen en hebben een drankje gedronken. We zijn optijd gaan slapen, want waren erg moe van de reis. De volgende dag werden we rond 9.30 wakker en zijn we Ho Chi Minh City gaan verkennen. We zochten een informatie balie op en bekeken wat ons leuk leek om te bezoeken en boekten meteen tickets voor de dag erop naar de Cu Chi Tunnels. We gingen Ho Chi Minh te voet verkennen. Zo hebben wij Opera House, the post office en de Basiliek van Notre Dame bezocht, wat erg mooie gebouwen zijn! Na deze bezichtigingen waren we onderweg naar de Ben Than market, toen een man op een scooter ons aansprak. Hij gaf tours door Ho Chi Minh. Dit leek ons erg leuk en zijn met 2en achterop gesprongen! Wel even spannend om kris kras door het verkeer mee te rijden, maar ook weer een ervaring op zich! Vele lachende gezichten en mensen die je groeten! De man bracht ons naar plekken waar je op eigen houtje niet zou komen. Zo bracht hij ons naar een paar tempels waar wij ook naar binnen mochten gaan. Dit zag er allemaal heel mooi en bijzonder uit! Er waren ook mensen aan het bidden op dit moment, wat het bezoek aan zo'n tempel nog specialer maakte. Na deze tempels bezocht te hebben bracht hij ons naar een lokale markt, waar we levende vissen, krabben, kippen etc. tegenkwamen. Dit alles was wel even raar om te zien. We hebben hier wat fruit (een soort van lychees gekocht). Na onze rit met de scooter zijn we nog wat bier gaan drinken (omdat het Vietnamees nieuwjaar is) en bracht de man ons terug naar waar hij ons had opgehaald. Vanuit hier terug naar ons hostel gegaan om ons wat op te frissen. Hierna naar de Ben Than markt (waar we naar opweg waren) en hebben hier ook gegeten. Vervolgens wat rondgelopen door de straten van HCMC en uiteindelijk vlakbij ons hotel bij een bar wat drankjes genuttigd en een kaartspel gespeeld. Het was een geslaagde dag en gingen rond 02.00 slapen. Dit viel alleen niet altijd mee, omdat er recht tegenover ons hostel een karaokebar zit en de bedjes sliepen vrij hard. Na een kort nachtje werden we rond 8.30 opgehaald om naar de Cu Chi tunnels te gaan! We keken hier erg naar uit, maar wisten niet helemaal precies wat we konden verwachten..
De Cu Chi tunnels is een bekend netwerk van ondergrondse tunnels. Deze tunnels zijn onderdeel van een enorm tunnelstelsel wat door het hele land gaat. De tunnels werden gebruikt door de Vietnamese militairen in de Vietnamoorlog. De Cu Chi tunnels zijn in totaal zo'n 250 km lang en erg smal. We mochten door een stukje tunnel lopen. Jamie heeft dit gedaan, maar ik vond het al snel te smal en kreeg het er erg benauwd van, dus maar teruggelopen.
We hebben vele indrukwekkende dingen gezien. Het was weer een mooie en vooral bijzondere dag! Na afloop werden we bij ons hostel afgezet en liepen nog door HCMC. We aten wat, liepen uiteindelijk terug naar ons hostel om ons op te frissen en gingen hierna weer eten op de Ben Than market. Nadat we deze markt hadden gezien zijn we onze weg vervolgd naar de Chill Skybar, waar we op 27 hoog een geweldig uitzicht op HCMC hadden! Hier nog een drankje gedaan en teruggelopen naar ons hostel. Wat was het weer een geweldige dag en wat hebben we weer veel mogen zien! Op naar morgen! De drukte verlaten en op weg naar Can Tho! We geven jullie snel weer een update van onze reis! Liefs Jamie en Nicole

• 25 Februari 2018 - 10:48

Dick:

Leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen ! Jullie hebben al veel gedaan en zo ook een spannende reis op de scooter met een vreemde . Fijn dat er nog mensen zijn die je kan vertrouwen en je mooie plekjes laat zien van de stad. Nu inmiddels in Can Tho . Geniet er van! Groetjes Dick