Dag 24 en 25 Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu Dag 24 en 25 Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Nicole Wagemakers - WaarBenJij.nu

Dag 24 en 25 Vang Vieng

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 Maart 2018 | Laos, Vangviang

Om 6 uur 's ochtends kwamen we met de nachtbus aan in Vientiane. Het was een normale bus, met allemaal bedjes. Zag er heel leuk uit, alleen sliep het niet super comfortabel. Maar van een nachtbus kun je ook niet veel anders verwachten natuurlijk! Bij aankomst in Vientiane pakten we de mini bus naar Vang Vieng. Deze deed er zo'n 4 uurtjes over. Eenmaal aangekomen in Vang Vieng, ingecheckt, onze spullen gedropt en eerst lekker gaan douchen. Hierna een stukje door de stad gelopen en aan het water wat gaan eten. Vang Vieng ziet er heel leuk uit, vele tentjes aan het water met uitzicht op mooie bergen, toeristen die aan het kajakken en tuben zijn. Er hangt een relaxte, gezellige sfeer! Na het eten nog even een busticket geregeld voor morgennacht naar Luang Prabang en een tuk tuk geboekt die ons morgen de hele dag Vang Vieng zou laten zien. Leuke dorpjes, bergen en de Blue Lagoon. Na een middagje slenteren en relaxen aan het water 's avonds wat gaan eten en nog over de avond markt gelopen. Rond 22.30 waren we weer in ons dorm met 10 bedden. Er sliepen nog 2 andere meiden op de kamer, dus heel druk was het er gelukkig niet.

Na een goede nachtrust stonden we rond 8.00 op en om 9.00 zou de tuk tuk ons komen ophalen. En jawel daar stond hij zoals afgesproken. Als eerst gingen we met de tuk tuk richting een berg. Zo stom als we zijn konden onze goede schoenen niet aangedaan, maar slippers. Het was dus een berg die wij mochten beklimmen. Op 650 m hoog zouden we een heel mooi uitzicht hebben. Niet getwijfeld en toch maar met onze slippers die berg beklommen. Op rotsjes en trapjes stijl omhoog viel het niet mee, maar eenmaal boven aangekomen hadden we een prachtig uitzicht over Vang Vieng die we niet hadden willen missen! Na een tijdje weer terug naar beneden gewandeld. Dit was zwaarder dan het leek. We werden er niet heel moe van, maar met slippers gleed je vaak weg en moest je goed opletten waar je je voeten plaatste. Ook dit is ons zonder kleerscheuren gelukt en waren weer in de tuk tuk belandt. Hij reed ons naar een dorpje waar je zag hoe de lokale  mensen woonden. Ze wonen in houten huisjes in een mooie omgeving, omringd met bergen. Hier doorheen gelopen en mooie foto's gemaakt. Weer terug bij de tuk tuk, reed hij ons naar de Blue Lagoon. Bij aankomst was het er erg druk. Een heel toeristisch gebied. Niet gek ook, want het was er super mooi met dat helder blauwe water! Lekker een duik nemen in het ijskoude water, was wel even lekker na dat hiken. Na heerlijk te hebben gezwommen, wat wezen eten. Dit in een hutje op een matje, zoals de lokale mensen dit ook vaak doen. Na onze lunch met de tuk tuk terug richting de guesthouse. Het was pas 2 uur 's middags dus we besloten te gaan kajakken! We werden met een soort van tuk tuk afgezet aan de andere kant van het water en begonnen onze tocht. Het was leuk om meegemaakt te hebben, een mooie omgeving en grappig om de tubers tegen te komen die bij ieder barretje aan het water konden stoppen. Er wordt dan een touw naar ze toe gegooid en daarmee kunnen ze zichzelf naar een bar trekken. Op het eind kantelde de boot nog om toen Jamie terug in de kajak wilde gaan zitten. We kwamen er dus niet helemaal droog vanaf! Eerst lekker gaan douchen en daarna wat gaan eten. Na het eten nog even aan het water wat gedronken in een leuk tentje, met vriendelijke mensen en leuke muziek. Hier konden we het wel volhouden! Rond 20.30 naar onze guesthouse gewandeld en rond 21 uur werden we opgehaald om met de nachtbus naar Luang Prabang te gaan!

• 18 Maart 2018 - 09:19

Clasien Wagemakers:

Hoi Jamie en Nicole,
    Weer een mooi verslagje.Jullie zijn echte avonturisten.

Klauteren met jullie slippertjes tegen de bergen,en
    gelukkig weer heelhuids beneden gekomen. Veel plezier nog, wij wachten weer op het volgende verslag en genieten mee van jullie avonturen! xxxmamsie.

• 18 Maart 2018 - 10:09

Caroline:

Hoi Jamie en Nicole,

Zo te lezen weer genoeg gezien en gedaan!! Leuk om jullie ervaringen en belevenissen mee te maken!

Benieuwd naar jullie volgende verslag!!

Geniet verder samen, groetjes xxx
    Caroline

• 21 Maart 2018 - 12:36

Heidi:

Hahaha echt iets voor jullie om op slippertjes te hiken